magyarfutball.hu

bajnoki szereplések

szezon bajnokság osztály klub neve hely pontok
1986/1987 Budapest II. osztály, 1. csoport 5 Főtaxi SK 16 13
1985/1986 Budapest II. osztály, 1. csoport 5 Főtaxi SC 13 23
1984/1985 Budapest II. osztály, 1. csoport 5 Főtaxi SC 11 23

összes eredmény, részletek »

címer: FőTAXI SC
associated teams
address
 
founded
1932
club colours
szürke - barna
league
- (megszűnt csapat)
home ground
- previous grounds
  1. Mézeskalács téri Sportpálya

    (1950 - 1969)

  2. Stefánia út

    (? - ?)

name changes
  1. Autótaxi Sport Club
    1932 - 1940
  2. 1940 és 1945 között nem működtek
  3. 1945-ben létrejött a Zuglói Danuvia SE és a Budapesti VSC egyesüléséből. Nem sokkal ezután a BVSC önálló csapatot indított a bajnokságban
  4. Zuglói MaDISz TE
    1945 - 1946
  5. 1946. 09.01-én beolvadt a Magyar Országos Gépkocsi Üzemi RT (MOGÜRT)-be
  6. MOGÜRT SC
    1946 - 1948
  7. Nagy-Zugló SE
    1948 február eleje - február vége
  8. MOGÜRT SC
    1948 - 1949
  9. 1947-ben a Szürketaxi beolvadt a MOGÜRT-be
  10. Autótaxi SE
    1949 - 1950.április
  11. 1950.04.18-án egyesült a Pestújhelyi MSC csapatával
  12. Autótaxi Munkás Sport Club
    1950 - 1951
  13. Előre Autótaxi SK
    1951 - 1957
  14. Autótaxi Munkás Sport Club
    1957 - 1978
  15. FőTAXI SC
    1978 -
honours list
matches
official website
related websites
supporters' groups
segítség
 

új hozzászólás

Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

comments

  1. avatar: Longinus
    2023.04.24, 15:48
    képA MOGÜRT SC 1947-es csapatképe. Álló sor: Hradszky, Jakab, Zoltán, Mezőfi, Hoffer, Molnár Balázs, Füstös, Krajcsovits István edző. Guggolnak: Kornél, Molnár, Piller, Koltai. Kép: Régi Idők Focija Facebook
     
  2. avatar: fgymat
    2018.06.03, 08:18
    "Nagy-Zugló SE" lett a MOGÜRT-ból
    és ez a csapat indul tavasszal az NB I-ben a MOGÜRT helyett

    Szombaton délben Karczag Géza, Budapest V. kerületének elöljárója közölte velünk:
    — Tárgyalásaink végső eredményeként örömmel közölhetem, hogy a MOGÜRT SE csapatát „Nagy-Zugló SE“ néven Zugló sporttársadalma átvette. Ezzel Zugló százezres népe kiverekedj a jussát. A kerület közigazgatásának vezetői s a Függetlenségi Frontba tömörült pártok vezetői minden akadályt leküzdötték és a kerület polgárainak áldozatkészségére támaszkodva átvették az amúgyis a kerülethez tartozó MOGÜRT SE I. osztályú csapatát. Zugló társadalmának nagy szervezkedése az új szellemben megindult. A már eddig is megmutatkozott nagy érdeklődés azt bizonyítja, hogy a most megalakult "Nagy-Zugló SE“-vel egy új, nagy sportegyesület körvonalai bontakoznak ki. A MOGÜRT SE, illetve most már "Nagy-Zugló SE" csapata új szellemben, új színekben, és széles látókörű vezetőséggel indul a január 15-én kezdődő bajnoki idénynek. Zugló lelkes sporttársadalma nem fog csalódni új nagy csapatában.

    Népsport
    1948.02.08
     
  3. avatar: fgymat
    2012.07.29, 13:23 (szerk.: 2017.09.20, 20:20)
    Az Autótaxi a jövőben Autótaxi Munkás Sport Club néven szerepel.

    Az egyesület január 6-án tartottan meg közgyűlésétl Labdarúgó-edzője továbbra is Piller Sándor maradt. Az eddigi eredmények alapján az egyesület vezetősége bízik abban, hogy a csapat az NB III-ban szerepelhet.

    Sport
    1957.01.20.
    https://www.magyarfutball.hu/data/upl/2012/07/1343560983_19570120_autotaxi.jpg
     
  4. avatar: Skyblue
    2012.06.20, 20:40 (szerk.: 2017.09.20, 20:21)
    8. forduló
    1949. október 22. (szombat), Dózsa György út, 1500 néző
    Autótaxi MSC – Gázgyár 3-3 (1-2)

    Gázgyár: Mezőlaki – Fekete, Subits, Barcs – Wild, Füzi – Krecsmár, Mohácsi, Száva, Richlik (Rigó), Horváth

    Góllövő: Pillér, Forró, Verebes ill. Száva (2), Mohácsi

    Az első percekben kiegyensúlyozott játék folyik. A 13. percben Kócsag beadását Pillér kapásból értékesíti. 1:0. A 30. percben Száva 15 m-ről a jobb alsó sarokba lő. 1:1. A 38. percben Mohácsi lő gólt. 1:2. Szünet után az 5. percben Forró révén egyenlít az Autótaxi. 2:2. A 18. percben nagy kavarodás a Gázgyár kapuja előtt. Verebeshez kerül a labda, s a szélső 12 m-ről a hálóba lő. 3:2. Három perccel később szögletrúgás után Budavári kiejti a labdát, és Száva közelről bekotorja a bőrt. 3:3. A 42. percben a játékvezető utánrúgásért Tátrait kiállíttatja. Az eredmény igazságos.

    9. forduló
    1959. október 18. (vasárnap), Pestújhely, 800 néző
    Autótaxi – Gázművek 0-1 (0-1)

    17. forduló
    1975. március 23. (vasárnap), Bánkút u.
    Autótaxi – Gázművek MTE 1-0 (0-0)
     
  5. avatar: AMiUtunk
    2012.06.20, 12:44
    Az őszi vagy tavaszi szezonra vonatkoznak az előző hozzászólásban szereplő évszámok?
     
  6. avatar: Skyblue
    2012.06.19, 22:42
    Ami tuti (forrás: Népsport):
    Hazai pálya:
    1949 - Dózsa György út
    1951,52,59 - Pestújhely
    1975 - Bánkút u.
     
  7. avatar: fgymat
    2010.11.05, 18:04 (szerk.: 2011.05.04, 10:29)
    A Zuglói MaDISz TE 1946. 09.01-én a Népsport szerint beolvadt a Magyar Országos Gépkocsi Üzemi RT (MOGÜRT)-be. Az ú.n. pártegyesületek ebben az időben kezdtek gazdaságilag
    ellehetetlenedni, keresték a fúzionáló partnereket. A MaDISz TE egyesületek 1948 tavaszán egyébként teljesen eltűntek a sportmozgalomból (a többi párt csapataival együtt). Valószínűleg én értelmezem félre, hogy a Zuglói MaDISz csapatát külön kezelitek.
    Az Autótaxi SC 1973 nyarán esett ki az NB III-ból, majd a következő évben a Budapest-bajnokság I. osztályából is. Liftezett az I. és II. osztály között 1979 nyaráig. Ebben az évben már FŐTAXI SC néven szerepelt, és az I. osztály utolsó helyezettjeként esett ki a II. osztályba. Itt játszott az 1986/87. bajnoki év végéig, ekkor valószínűleg a III. osztályban folytatta, de további információk nem állnak rendelkezésemre.

    A Szürketaxi FC 1932-ben alakult, és az akkori Profi II. Ligában indult. Az NB I-be 1937 nyarán került fel, és itt szerepelt 1940. nyarán bekövetkezett megszűnéséig.

    Az Autótaxi SC ugyancsak 1932-ben alakult, a BLASz V. osztályában kezdte szereplését. Évente 1-1 osztállyal feljebb találjuk, 1935/36-ban már a BLASz II. osztály tagja. Itt játszott 1940 telén bejelentett megszűnéséig. A Szürketaxival kísértetiesen megegyező történetük talán nem véletlen. (profi-amatőr alakulat)

    forrás:
    gaborpapi (fórum)
     
  8. avatar: magyarfutball.hu
    2010.09.20, 18:50 (szerk.: 2018.02.17, 13:16)
    Autotaxi ificspata 1964.-ben
    kép
    forrás:
    Klopfer Sándor - email
     
  9. avatar: fgymat
    2010.06.28, 20:57 (szerk.: 2014.03.26, 17:09)
    Névváltozás:
    kép

    forrás:
    Népsport
    1949.05.26.
     
  10. avatar: fgymat
    2010.06.28, 20:56 (szerk.: 2014.03.26, 17:08)
    kép
    forrás:
    Kecskés Balázs - email
     
  11. avatar: fgymat
    2010.06.28, 20:55 (szerk.: 2014.03.26, 17:07)
    A MOGÜRT Gépjármű Külkereskedelmi Vállalat emblémája
    kép
    forrás:
    http://retronom.hu/index.php?q=node/18519
     
  12. avatar: Sanyi-Hungaria
    2010.02.08, 20:58 (szerk.: 2018.02.17, 13:14)
    kép

    kép

    Forrás: Magyarország futball története
     
  13. avatar: magyarfutball.hu
    2010.01.04, 14:01
    Szürketaxi (szerintem a legkedvesebb nevű klub az első osztály történetében)

    Sporthírlap 1932. 02. 06. Megalakult a Szürketaxi FC, az Autotaxi hozta létre. Szürke-barna a színük, edzőjük Schlosser Imre. A BVSC Szőnyi úti pályáját vették bérbe.
    Nemzeti Sport 1939. 07. 09. A Szürketaxi beolvadt a WMFC-be, de az MLSZ később nem engedélyezte a fúziót.

    Sporthírlap 1939. 07. 15. A Szürketaxinak nem lett volna szabad hivatásos játékosokat alkalmaznia, de a klubot már 1932-ben szabálytalanul vették fel az MLSZ-be. Szintén nem lett volna szabad a Phöbusnak profikat alkalmaznia.


    A Taxi 39-40-ben szerepelt utoljara. Gondolom penzugyi okai voltak a dontesnek.

    Tavasszal a legjobbjai Csikos, Toth II, Varady, Odry elhagytak a csapatot.

    A Taxi vezetosege ertesitette az MLSZ-t hogy 1940-ben csak a BLASZ bajnoksagban inditjak ael a csapatot Autotaxi SC neven.


    forrás:
    http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=5292&na_step=30&t=9065992&na_order=