magyarfutball.hu

bajnoki szereplések

szezon bajnokság osztály klub neve hely pontok
1990/1991 Nemzeti Bajnokság I 1 Volán SC 16 21
1989/1990 Nemzeti Bajnokság II, Nyugati csoport 2 Volán SC 1 65
1988/1989 Nemzeti Bajnokság II, Nyugati csoport 2 Volán SC 4 52

összes eredmény, részletek »

címer: Volán SC
teljes név
Volán Sport Club
Szurkolók
alias
Budapesti Volán
Bp. Volán
BP Volán
kapcsolódó csapatok
címkék
cím
1152 Budapest
Czabán Samu tér
Budapest
 
alapítás
1966. december 16.
klub színei
kék - fehér
bajnokság
- (megszűnt csapat)
stadion
- régi stadionok
  1. Péceli út

    (1967 - 1969)

  2. Volán Sporttelep

    (1969 - 1977)

  3. Czabán Samu tér

    (1977 - 1991)

névváltozások
  1. Volán Sport Club
    1966 - 1991
  2. Volán FC
    1991
  3. 1991-ben megszűnt és átadta NBII-es indulási jogát először a Ganz Danubius csapatának, de anyagi problémák miatt az újjáalakult Rákospalotai EAC kapta meg végül az indulási jogot.
dicsőséglista
  1. NBII/másodosztály bajnoka
    1978/1979
    1982/1983
    1984/1985
    1989/1990
  2. NBI/első osztály 11. helyezett
    1979/1980
mérkőzések
hivatalos honlap
kapcsolódó weboldalak
szurkolói csoportok
segítség
 

új hozzászólás

Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

hozzászólások

  1. avatar: AMiUtunk
    2017.09.12, 21:50 (szerk.: 2017.09.13, 08:58)
    A Volán SC pontos alapítási dátuma 1966. december 16.
    Sági János, a Volán technikai vezetője örömmel mesélte el, hogy éppen ma [Vasas SC - Bp. Volán, 1981. XII. 16.] 15 esztendeje alakult meg az egyesület, és a labdarúgócsapat a BLSZ második osztályából feljutott az NB I-be és éppen a másfél évtizedes születésnapon a tv nagyközönsége is láthatja az együttest.

    forrás: Nemzeti Sport, 1981. december 17. (csütörtök)
     
  2. avatar: magyarfutball.hu
     
  3. avatar: Longinus
    2016.04.14, 08:16
    képA Bp. Volán SC 1979-es kerete.képAz 1984-es keret. Képek: Retro foci képek /Facebook
     
  4. avatar: magyarfutball.hu
    2014.02.04, 13:45
    Grosics Gyula: Elkerültem a hatvanas évek vége felé a Volánba, ahol elnök lettem, és tizennyolc évet dolgoztam itt, utána nyugdíjba mentem. Amikor a Volánhoz kerültem elnöknek, akkor még Rákoscsabán voltunk helyileg és két szakosztály működött, egy NB 3-as labdarúgó és egy NB 2-es női kézilabda csapat. Aztán, amikor átjöttünk Rákospalotára, már tizenöt szakosztályunk volt és a tizenötből, tíz lett kiemelt szakosztályt. Csak hát, a labdarúgásban nem engedtek bennünket ficánkolni, mert azt mondták, már elég sok fővárosi csapat van, minek ide még egy? Ez egy belső vita volt, a labdarúgó szövetség egyik-másik vezetője és köztünk, a Volán SC között. Aztán én 1986-ban elmentem nyugdíjba. Még egy darabig kijártam a Volán mérkőzéseire, de aztán megszűnt a Volán Tröszt, a labdarúgó csapatnak pedig nem maradt gazdája. Néhány hónapig a Fővárosi Volán Vállalatok karolták fel a Volán SC-t, de ők sem tudták hosszú távon megoldani a gazdasági helyzetüket, tehát a végén megszűnt az egyesület.

    http://www.ftcbaratikor.hu/2010/02/04/szuletesnapi-beszelgetes-grosics-gyulaval/
     
  5. avatar: magyarfutball.hu
     
  6. avatar: magyarfutball.hu
     
  7. avatar: AMiUtunk
    2011.10.24, 21:35
    Az 1977-es költözés pontosan illik abba a raszterbe, amit a Budai II László Stadion adatlapján összegzett adatok támasztanak alá. Azok szerint 1974 és 1980 között a Bp. Volán és a 22. sz. Volán "pályát cserélt", vagyis a Bp. Volán csapata a Péceli úti (RTK- alias 22.sz. Volán-) stadionból költözött a Czabán Samu téri stadionba és vice versa.
    https://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/18 (#22 hozzászólás)
     
  8. avatar: pancso
    2011.10.24, 17:30 (szerk.: 2011.10.24, 17:32)
    kép
    A könyv szerint a 77/78-as szezontól játszott a Czabán Samu téren, előtte Rákoscsabán (az RTK-pályán?).

    Az egyesület 1966-ban alakult a Rákoscsabai TK helyén.
     
  9. avatar: magyarfutball.hu
     
  10. avatar: magyarfutball.hu
    2011.05.04, 10:34
    - Manapság is a futball helyett az üzleti életben tevékenykedik?
    - Igen, a helyzet nem változott – magyarázta Martos Győző -, hiszen már lassan két évtizede vállalkozóként keresem a kenyeremet. És miután közel húsz alkalmazottunk is van, a felelősségünk is megnőtt, elvégre nekünk kell biztosítanunk a megélhetésüket. Egyébként földmunkákkal, épületbontással, a betonozás előtti folyamatokkal foglalkozunk immár tizenvalahány éve.

    - És az edzői pálya?
    - Sosem vonzott. Kimaradt az életemből, de igazából nem is hiányzott.

    - Ellenben sportvezetőként évekig tevékenykedett.
    - Amikor 1984-ben hazatértem Belgiumból, s befejeztem az aktív pályafutásomat egy súlyos sérülés miatt, a Volánnál, korábbi klubomnál gondoltak rám. Akkoriban Grosics Gyula, az Aranycsapat kapusa volt a Volán vezetője, s miután ő nyugdíjba vonult, én kerültem a helyére. Egészen a rendszerváltásig, mert akkor megszűntek a Volán vállalatok, s ez a mi egyesületünkre is hatással volt… Utána még társadalmi munkában dolgoztam a Budapesti Labdarúgó Szövetség elnökeként, de azért már pénzt nem kaptam.

    forrás:
    http://www.tempofradi.hu/martos-gyozo-morzsakat-kerestunk-a-maiakhoz-kepest
     
  11. avatar: ingersheim
    2011.03.05, 22:52
    A Czabán Samu téren önmaguknak tűzték ki a célt

    Amilyen rendhagyó körülmények között kényszerült tavaly nyáron az élvonalból távozásra a Bp. Volán SC együttese,legalább olyan sajátos módon határozták meg a rákospalotai klub vezetői a csapat elé tűzendő célt az NB II-ben.Ők ugyanis kijelentették: az ismert előzmények után követelményként csupán azt tűzik a kék-fehér gárda elé,hogy az becsületes játékkal szilárdítsa meg helyét ezen a szinten.Nehogy úgy járjon,mint a korábban az NB I-ből kipottyant Dunaújváros és Kaposvár.Akik a zuhanás lendületével meg sem álltak a területi bajnokságig...
    Grosics Gyula ügyvezető elnök (tavaly nyáron még a Fekete Párduc töltötte be ezt a posztot a közlekedésieknél) és Martos Győző szakosztályvezető (az egykori válogatott védő december derekán vette át a klub élén a marsallbotot az őt évek óta tudatosan menedzselő Grosicstól),valamint Kiss Imre edző azzal a szándékkal láttak munkához,hogy a tervszerű csapatépítés mellett "hagyják" futballozni a gárdát.Az előjelek nem voltak éppen kedvezőek,hiszen nem sokkal a rajt előtt távozott Kékesi,Nyúl,Kajdy és Zsinka.Ráadásul ebben az időszakban teljesen bizonytalan volt,hogy a bundaügybe keveredett Forintos,Krómer és Hámori sorsa miként alakul...
    Aztán szép lassan mégis beindult a Volán gépezete.A negyedik fordulóban már visszatérhetett a három felfüggesztett labdarúgó,attól kezdve állandósította pozícióját a tabella élén,és négypontos előnnyel várhatta a tavaszi folytatást.A későbbiekben csupán három forduló idejére adta át a vezetést a Bp.Volán a siófokiaknak a Salgótarján elleni,máig is érthetetlen 6-0-ás vereség "jóvoltából".De -amint azt Martos Győző megfogalmazta- az ezt követő edzőváltás (Kiss Imrét Szigeti Ferenc váltotta a kék-fehérek kispadján) még idejében történt,és ezután a hátralévő hét fordulóban csak két pontot vesztettek,ami a biztos elsőséget jelentette.
    Hogy az ötödik élvonalbeli évében mire is lesz képes a korábban oly sok vita kereszttüzében edződött rákospalotai együttes -az már egy új fejezet témája lesz.


    Labdarúgás 1985.július
     
  12. avatar: fgymat
    2010.11.04, 22:46 (szerk.: 2014.03.27, 10:27)
    kép

    forrás:
    Sport Zsebkönyv 80/81
     
  13. avatar: magyarfutball.hu
    2010.10.05, 15:56
    És a Ganz-Danubiusról Labdarúgás (1992/3):
    " - Végül hogyan lett újra REAC a REAC?
    - Tavaly márciusban vagy 25 idős sportember, olyanok, akik még a régi klub tagjai voltak, elhatározták, hogy feltámasztják a patinás egyesületet a palotai focit. S a nyáron miután a Volán átadta a másodosztályú szereplés jogát a Ganz-Danubiusnak, s ezzel együtt magát a szakosztályt is, mi viszont cserébe a hajógyáriak jogán elindulhattunk a Budapest bajnokságban.(...) Decemberben aztán amikor megtudtuk, hogy bajban van a Ganz-Danubius is, úgy döntöttünk, hogy immár az NB II-es szakosztály szerepeltetését is vállaljuk, igaz, null-szaldóval, azaz adósságok nélkül"
    Tehát, a Ganz Danubius és a Hungarocamion egyesült, amikor 91-ben a Volán kiesett az NB-I-ből az NB-II-ben a Ganz Danubius indult, és azt vette át az időközben feltámasztott REAC. Jól gondolom?

    forrás:
    Kecskés Balázs
     
  14. avatar: fgymat
    2010.10.04, 00:00
    VOLÁN SPORT CLUB

    Alapítás: 1912
    Cím: 1391 Budapest, VI., Lenin krt. 96, telefon: 124-290 és 329-552 (levélcím: 1391 Budapest, Postafiók: 221)
    Technikai vezető telefonja: 667-644
    Pálya: Budapest, XVII., (Rákoscsaba), Péceli út 56, telefon: 281-454, 7.000 néző
    Szín: kék-fehér


    forrás:
    Sport zsebkönyv '74-75
     
  15. avatar: pancso
    2009.11.27, 14:53 (szerk.: 2010.10.29, 14:23)
    kép
    kép
     
  16. avatar: magyarfutball.hu
    2009.11.10, 17:29
    RÉGI UJSÁGOK KÉPEIRÖL LESTEM LE ÉS KÉSZITETTEM SKICCET.A 82-ES VOLÁN:
    kép
     
  17. avatar: magyarfutball.hu
    2009.11.03, 19:21 (szerk.: 2017.04.04, 11:36)
    kép