magyarfutball.hu

fénykép helye
alias
Füzi II. Gábor
Füredi Gábor
nemzetiség
Magyarország
életkor
† 42 évesen elhunyt
(102 éve született)
poszt
csatár
kapcsolódó weboldalak

játékos

pályafutás
Gázgyári MTE
1940 - 1944 eleje
Elektromos SE
1944 eleje - 1947
III. kerületi Széchenyi
1947 - ?
eredmények / elismerések
?
fénykép helye

Gázgyári MTE, 1940-1944

...

Elektromos SE, 1944-1947

...

III. kerületi Széchenyi, 1947-?

...
 
 

új hozzászólás

Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

hozzászólások

  1. avatar: Longinus
    2016.06.19, 20:16 (szerk.: 2017.02.02, 21:11)
    képKép forrása: Hungaricana/Válogatott labdarúgóink arcképcsarnoka
     
  2. avatar: Skyblue
    2016.04.27, 17:17
    Amúgy szép munka! Szerintem Budapetet is beírhatod!
     
  3. avatar: Skyblue
    2016.04.27, 17:12
    Valóban az ÁVH-nál dolgozott, és Péter Gábor egyik legbizalmibb embere volt. Az tényleg elképzelhető, hogy az '57 novembere valójában '59 február, ennyit még a család és a volt játékostársak is tévedhetnek hatvan év távlatában. Úgy meg - gondolom - különösen, hogy előbbiek nem is tudták (csak a játékostársai), hogy az ÁVH-nál dolgozik, nekik irodai munkát mondott. A családnak mindössze annyit mondott, hogy edzősködni megy Isztambulba, és majd előbb-utóbb meglátogathatják, de a látogatást mindig későbbre halasztatta, végül pedig kapták a hírt, hogy meghalt szívinfarktusban, amin nagyon csodálkoztak, mert soha nem volt beteges alkat. A játékostársak pedig azt mesélték, hogy az volt a feladata, hogy valami embereket kellett odakint "kísérgetnie", és ezalatt belekeveredett egy lövöldözésebe, ahol lelőtték. A temetésén ott voltak a korábbi csapattársak (azok feleségei), akik egyike mondta, hogy emlékei szerint '58 tavaszán volt a temetése a Farkasréti temetőben valamilyen "közös sírban", és '57 novemberében halt meg. Szerintem amit írtál most, azzal kerültek helyükre a dolgok végleg! smiley
     
  4. avatar: fgymat
    2016.04.27, 11:48
    Az 1957-es időpont egyértelműen tőled (és rajtad keresztül a családtól) került be, a Nelán akkor még nem szerepeltek ezek az adatok (nem, nem néztem be), a 15-e náluk szerepel.
    Viszont most jöttem rá, hogy nem egyszerű diplomata volt, szerepel az Állambiztonsági Szolgálat adatai között, mint tartótiszt. Az adatokban az szerepel, hogy Donáth József tartója "Ligeti István (Füredi Gábor) fn. rezidens volt, aki 1959-ben hunyt el. ÁBTL 2.8.2.1. 146. Füzi Gábor (Füredi Gábor)". Ez egy 1959. március 9-ei levélben szerepel ( http://www.betekinto.hu/2015_4_sz_kovacs#_ednref33 ). Találtam egy raktári jegyzéket is 1959.03.03-ai dátummal, a következő meghatározással: 1/1959. sz. BM II/3. osztályvezetői parancs Füzi Gábor r. alezredes temetésével kapcsolatban ( http://www.abtl.hu/sites/default/files/raktari_jegyzekek/1_6.pdf 33. oldal)
    Lehetséges, 1959 februárban halt meg?
    Most pedig megtaláltam a levéltárban az adatait, ezek szerint 1916. október 15-én született és 1959 február 9-én halt meg Isztambulban. Biztos, hogy ő az (írják is, hogy focista), szerepel benne az is amikor a Gázműveknél dolgozott.
    https://www.neb.hu/asset/phpfDZv5U.pdf
     
  5. avatar: Skyblue
    2016.04.27, 10:21
    A november 15. viszont honnan? Én csak novembert tudok!
     
  6. avatar: Skyblue
    2016.04.27, 10:16
    Hát pedig ilyen gyorsan léptek, mert ezt az 1957-et én dobtam be tegnapelőtt a köztudatba, révén előtte sehol máshol nem volt feltüntetve.
     
  7. avatar: haramia
    2016.04.26, 19:20
    Tegnap nem néztem, de felettébb valószínűtlennek tartom, hogy pont akkor fedezték volna fel a hibát, amikor ti is rájöttetek. Nem nézted el véletlenül tegnap?
    Mondjuk végeredményben szerintem is mindegy, az a fontos, hogy pontos adatbázis legyen itt is, ott is.
     
  8. avatar: fgymat
    2016.04.26, 16:28
    Tegnap is nézted a Nelát? Mert tegnap reggel még nem volt Füzi II Rezső játékosuk, Füzi Gáborhoz pedig be volt adva az összes Füzi II meccs. Ahogy mi keressük az adatokat, úgy Ők is, és ha új adatok kerülnek elő (akár nálunk is), akkor javítjuk a régieket. Gondolom a Nela is hasonlóan működik, nem látok benne semmi problémát. Sőt, Ők már tovább is léptek, megtalálták Rezső születési időpontját és Gábor pontos halálozási időpontját.
     
  9. avatar: haramia
    2016.04.26, 14:54 (szerk.: 2016.04.26, 15:20)
    Bevallom nem értem. Én is sokat nyomoztam a Füzi játékosok után, s Skyblue megoldására jutottam ki én is, ám ez megegyezik a nela-val. Nem értem miért írod, hogy az ott rossz? Pont az van ott is, amit te is kinyomoztál és én is.
    http://www.nela.hu/nb_jatekos.php?id=6800
    http://www.nela.hu/nb_jatekos.php?id=9305

    Sőt, valamit keverhettek, mert ott Gábornak 1957, Rezsőnek pedig 1986 van megadva halálozásnak. Sőt, fenn van egy 1914. március 9.-i születési dátum is, erről nem tudom, helyes-e, de nagyjából stimmelhet.
     
  10. avatar: Skyblue
    2016.04.25, 22:54 (szerk.: 2016.04.26, 12:39)
    Akkor kezd összeállni a kép! Számítógépen kijegyzetelve megvan az összes Gázművek bajnoki meccs 1935-től napjainkig, illetve kezemben tartom a Budapesti Elektromos SE 70 éves krónikája című könyvet, amiben az Elektromos felállásai találhatók meg! Ezek alapján ez utóbbi könyv is tévesen mossa össze Füzi II. Rezsőt Füzi II. Gáborral. Valóban 1942 végéig szerepel egy Füzi II. az Elektromosnál (akkor ez a Rezső lesz és a szerző tévesen már ekkor Gábornak tünteti fel!), és minden kétséget kizáróan azért II., mert 1940 nyaráig párhuzamosan szerepel vele az Elektromosban egy Füzi I. Lajos! A szerző azt hiszi, hogy amikor 1944 tavaszán ismét előkerül egy Füzi II. (ez már ténylegesen a Gábor), hogy a kettő egy és ugyanaz a személy, pedig nem!

    Elektromos részről tehát:
    Füzi I. Lajos 1936-40
    Füzi II. Rezső 1938-1942
    Füzi II. Gábor 1944 tavasz+ősz

    Gázművek oldalról pedig annyi az érdekesség, hogy nálunk a Füzi II. Gábor 1940 őszétől játszott 1943 végégig az első "regnálása" alkalmával (aztán 48-51 között visszatért, majd 1952-ben az edzőnk lett, de ez most annyira nem érdekes). Mivel az elején nem volt más Füzi, ezért csak simán Füziként szerepel az összeállításokban. Egészen 1943 őszéig, amikor is megjelenik mellette egy másik Füzi, szintén a csatársorban, szintén jó néhány gólt szerezve! És egy alkalommal nem az volt odaírva az összeállításnál, hogy Füzi I. és Füzi kettő, hanem Füzi I. R. és Füzi II. G.! Szóval akkor ez nagy valószínűséggel a Rezső lesz a Gázban, mert 1944 tavaszától már megint csak egy Füzi van, és akkor Gábor már eligazolt az Elektromosba!

    Gázművek oldalról tehát:
    Füzi II. Gábor: 1940-43, 1948-1951
    Füzi (nálunk) I. Rezső: 1943 ősz-1944 nyár

    Az már a dolog plusz kérdése, hogy miután 1944 nyarán összevontak minket az Elektromossal (vagy nyolc játékosunk és az edzőnk ment át végül hozzájuk), melyikük játszik '44 őszén a körzeti meg a hadibajnokságban, de erősen gyanítom, hogy a Gábor, és nem a Rezső ment vissza a Gázművekből azzal a nyolc játékossal együtt! '45 tavaszától pedig már egyetlen Füzi sem fellelhető az Elektromos összeállításában!

    Azt hiszem kellőképpen kiveséztem a témát! smiley
     
  11. avatar: fgymat
    2016.04.25, 20:55 (szerk.: 2016.04.25, 21:41)
    Füzi II. Rezső egy másik játékos volt. Füzi Gábor csak 1944 elején igazolt az Elektromosba. Erre én is csak most jöttem rá egy Nemzeti Sport cikk alapján. A Nela a két Füzi II. adatait összevonta, az Alberttől-Zsákig könyv tévesen állította (és ez vezetett eredetileg félre), hogy 1942-ben igazolt az Elektromoshoz.
    Füzi II. Rezső 1942 végéig játszott a csapatban, ő ugyanúgy csatár volt, mint Gábor és amatőr válogatott is.
    kép
    forrás:
    Nemzeti Sport
    1944.02.04

    Füzi II. Rezső 1986 februárjában hunyt el:
    kép
    forrás:
    Népsport
    1986.02.27.
     
  12. avatar: HSV
    HSV
    2016.04.25, 09:14
    A Hoppe Pál és Szabó Ferenc által jegyzett Labdarúgó bajnokságaink (1945-1986) című könyvben az 1985/86-os szezonnál említik meg a halálhírét. Igaz, ott Füzi II Rezsőt, egykori Elektromos-csatárt említenek, de szerintem csak a keresztnevet írták el. És így valószínűleg nem augusztusban hunyt el, hanem korábban. Valamint 72 évesnek írják, azt is el tudom képzelni, hogy 1914-es születésű volt.
     
  13. avatar: Skyblue
    2016.04.24, 22:12
    Nem tudom, hogy a nela honnan veszi, de rossz a halálozási dátum, a wikipedia is átvette! A családtól és volt csapattársaktól tudom, hogy 1957. november, Isztambul. Egy dolgot tudok csak elképzelni, ha esetleg mégis igaz lenne, hogy halottnak akarták hittetni, mert olyan munkája volt, ahol esetleg ez érdekes lehetett! De akkor a család sem tudott róla!
     
  14. avatar: Zsorzsinju
    2016.01.23, 11:45 (szerk.: 2016.01.25, 11:55)
    Halálozás:
    1986. augusztus 27.
    nela
     
  15. avatar: fgymat
    2013.02.02, 19:28 (szerk.: 2017.02.02, 21:03)
    FŰZI II (FÜREDI) Gábor (1916), a Gázgyár középcsatára, 1941-ben 1 alkalommal kapott helyet a legjobbak között. – A szomorú emlékű, 7:0-ás német győzelemmel végződött kölni találkozón játszott. A szakvezetők a BLASZ (jelenleg BLSZ) I. osztályában szereplő Gázgyár csapatából állították be a válogatottba – egyetlen mérkőzésen mutatott teljesítménye alapján. (A Gázgyár egy Magyar Kupa mérkőzésen az ő két góljával 3:2-re legyőzte a Ferencvárost.) Lendületes, szemfüles, gólveszélyes csatár volt. A kellő nemzetközi tapasztalat hiánya azonban erősen kiütközött válogatottbeli játékán. Csak 1942-ben került az élvonalba, az akkor NB l-es Elektromos csapatába. A polgári életben diplomáciai pályán működött.

    forrás:
    Antal Zoltán és Hoffer József - Alberttől-Zsákig