magyarfutball.hu

bajnoki szereplések

szezon bajnokság osztály klub neve hely pontok
1990/1991 Nemzeti Bajnokság I 1 Volán SC 16 21
1989/1990 Nemzeti Bajnokság II, Nyugati csoport 2 Volán SC 1 65
1988/1989 Nemzeti Bajnokság II, Nyugati csoport 2 Volán SC 4 52

összes eredmény, részletek »

címer: Volán SC
teljes név
Volán Sport Club
Szurkolók
alias
Budapesti Volán
Bp. Volán
BP Volán
kapcsolódó csapatok
címkék
cím
1152 Budapest
Czabán Samu tér
Budapest
 
alapítás
1966
klub színei
kék - fehér
bajnokság
- (megszűnt csapat)
stadion
- régi stadionok
  1. Péceli út

    (1967 - 1969)

  2. Volán Sporttelep

    (1969 - 1977)

  3. Czabán Samu tér

    (1977 - 1991)

névváltozások
  1. Volán Sport Club
    1966 - 1991
  2. Volán FC
    1991
  3. 1991-ben megszűnt és átadta NBII-es indulási jogát először a Ganz Danubius csapatának, de anyagi problémák miatt az újjáalakult Rákospalotai EAC kapta meg végül az indulási jogot.
dicsőséglista
  1. NBII/másodosztály bajnoka
    1978/1979
    1982/1983
    1984/1985
    1989/1990
  2. NBI/első osztály 11. helyezett
    1979/1980
mérkőzések
hivatalos honlap
kapcsolódó weboldalak
szurkolói csoportok
segítség
 

új hozzászólás

Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

hozzászólások

  1. avatar: magyarfutball.hu
     
  2. avatar: Longinus
    2016.04.14, 08:16
    képA Bp. Volán SC 1979-es kerete.képAz 1984-es keret. Képek: Retro foci képek /Facebook
     
  3. avatar: magyarfutball.hu
    2014.02.04, 13:45
    Grosics Gyula: Elkerültem a hatvanas évek vége felé a Volánba, ahol elnök lettem, és tizennyolc évet dolgoztam itt, utána nyugdíjba mentem. Amikor a Volánhoz kerültem elnöknek, akkor még Rákoscsabán voltunk helyileg és két szakosztály működött, egy NB 3-as labdarúgó és egy NB 2-es női kézilabda csapat. Aztán, amikor átjöttünk Rákospalotára, már tizenöt szakosztályunk volt és a tizenötből, tíz lett kiemelt szakosztályt. Csak hát, a labdarúgásban nem engedtek bennünket ficánkolni, mert azt mondták, már elég sok fővárosi csapat van, minek ide még egy? Ez egy belső vita volt, a labdarúgó szövetség egyik-másik vezetője és köztünk, a Volán SC között. Aztán én 1986-ban elmentem nyugdíjba. Még egy darabig kijártam a Volán mérkőzéseire, de aztán megszűnt a Volán Tröszt, a labdarúgó csapatnak pedig nem maradt gazdája. Néhány hónapig a Fővárosi Volán Vállalatok karolták fel a Volán SC-t, de ők sem tudták hosszú távon megoldani a gazdasági helyzetüket, tehát a végén megszűnt az egyesület.

    http://www.ftcbaratikor.hu/2010/02/04/szuletesnapi-beszelgetes-grosics-gyulaval/
     
  4. avatar: magyarfutball.hu
     
  5. avatar: magyarfutball.hu
     
  6. avatar: AMiUtunk
    2011.10.24, 21:35
    Az 1977-es költözés pontosan illik abba a raszterbe, amit a Budai II László Stadion adatlapján összegzett adatok támasztanak alá. Azok szerint 1974 és 1980 között a Bp. Volán és a 22. sz. Volán "pályát cserélt", vagyis a Bp. Volán csapata a Péceli úti (RTK- alias 22.sz. Volán-) stadionból költözött a Czabán Samu téri stadionba és vice versa.
    http://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/18 (#22 hozzászólás)
     
  7. avatar: pancso
    2011.10.24, 17:30 (szerk.: 2011.10.24, 17:32)
    kép
    A könyv szerint a 77/78-as szezontól játszott a Czabán Samu téren, előtte Rákoscsabán (az RTK-pályán?).

    Az egyesület 1966-ban alakult a Rákoscsabai TK helyén.
     
  8. avatar: magyarfutball.hu
     
  9. avatar: magyarfutball.hu
    2011.05.04, 10:34
    - Manapság is a futball helyett az üzleti életben tevékenykedik?
    - Igen, a helyzet nem változott – magyarázta Martos Győző -, hiszen már lassan két évtizede vállalkozóként keresem a kenyeremet. És miután közel húsz alkalmazottunk is van, a felelősségünk is megnőtt, elvégre nekünk kell biztosítanunk a megélhetésüket. Egyébként földmunkákkal, épületbontással, a betonozás előtti folyamatokkal foglalkozunk immár tizenvalahány éve.

    - És az edzői pálya?
    - Sosem vonzott. Kimaradt az életemből, de igazából nem is hiányzott.

    - Ellenben sportvezetőként évekig tevékenykedett.
    - Amikor 1984-ben hazatértem Belgiumból, s befejeztem az aktív pályafutásomat egy súlyos sérülés miatt, a Volánnál, korábbi klubomnál gondoltak rám. Akkoriban Grosics Gyula, az Aranycsapat kapusa volt a Volán vezetője, s miután ő nyugdíjba vonult, én kerültem a helyére. Egészen a rendszerváltásig, mert akkor megszűntek a Volán vállalatok, s ez a mi egyesületünkre is hatással volt… Utána még társadalmi munkában dolgoztam a Budapesti Labdarúgó Szövetség elnökeként, de azért már pénzt nem kaptam.

    forrás:
    http://www.tempofradi.hu/martos-gyozo-morzsakat-kerestunk-a-maiakhoz-kepest
     
  10. avatar: ingersheim
    2011.03.05, 22:52
    A Czabán Samu téren önmaguknak tűzték ki a célt

    Amilyen rendhagyó körülmények között kényszerült tavaly nyáron az élvonalból távozásra a Bp. Volán SC együttese,legalább olyan sajátos módon határozták meg a rákospalotai klub vezetői a csapat elé tűzendő célt az NB II-ben.Ők ugyanis kijelentették: az ismert előzmények után követelményként csupán azt tűzik a kék-fehér gárda elé,hogy az becsületes játékkal szilárdítsa meg helyét ezen a szinten.Nehogy úgy járjon,mint a korábban az NB I-ből kipottyant Dunaújváros és Kaposvár.Akik a zuhanás lendületével meg sem álltak a területi bajnokságig...
    Grosics Gyula ügyvezető elnök (tavaly nyáron még a Fekete Párduc töltötte be ezt a posztot a közlekedésieknél) és Martos Győző szakosztályvezető (az egykori válogatott védő december derekán vette át a klub élén a marsallbotot az őt évek óta tudatosan menedzselő Grosicstól),valamint Kiss Imre edző azzal a szándékkal láttak munkához,hogy a tervszerű csapatépítés mellett "hagyják" futballozni a gárdát.Az előjelek nem voltak éppen kedvezőek,hiszen nem sokkal a rajt előtt távozott Kékesi,Nyúl,Kajdy és Zsinka.Ráadásul ebben az időszakban teljesen bizonytalan volt,hogy a bundaügybe keveredett Forintos,Krómer és Hámori sorsa miként alakul...
    Aztán szép lassan mégis beindult a Volán gépezete.A negyedik fordulóban már visszatérhetett a három felfüggesztett labdarúgó,attól kezdve állandósította pozícióját a tabella élén,és négypontos előnnyel várhatta a tavaszi folytatást.A későbbiekben csupán három forduló idejére adta át a vezetést a Bp.Volán a siófokiaknak a Salgótarján elleni,máig is érthetetlen 6-0-ás vereség "jóvoltából".De -amint azt Martos Győző megfogalmazta- az ezt követő edzőváltás (Kiss Imrét Szigeti Ferenc váltotta a kék-fehérek kispadján) még idejében történt,és ezután a hátralévő hét fordulóban csak két pontot vesztettek,ami a biztos elsőséget jelentette.
    Hogy az ötödik élvonalbeli évében mire is lesz képes a korábban oly sok vita kereszttüzében edződött rákospalotai együttes -az már egy új fejezet témája lesz.


    Labdarúgás 1985.július
     
  11. avatar: fgymat
    2010.11.04, 22:46 (szerk.: 2014.03.27, 10:27)
    kép

    forrás:
    Sport Zsebkönyv 80/81
     
  12. avatar: magyarfutball.hu
    2010.10.05, 15:56
    És a Ganz-Danubiusról Labdarúgás (1992/3):
    " - Végül hogyan lett újra REAC a REAC?
    - Tavaly márciusban vagy 25 idős sportember, olyanok, akik még a régi klub tagjai voltak, elhatározták, hogy feltámasztják a patinás egyesületet a palotai focit. S a nyáron miután a Volán átadta a másodosztályú szereplés jogát a Ganz-Danubiusnak, s ezzel együtt magát a szakosztályt is, mi viszont cserébe a hajógyáriak jogán elindulhattunk a Budapest bajnokságban.(...) Decemberben aztán amikor megtudtuk, hogy bajban van a Ganz-Danubius is, úgy döntöttünk, hogy immár az NB II-es szakosztály szerepeltetését is vállaljuk, igaz, null-szaldóval, azaz adósságok nélkül"
    Tehát, a Ganz Danubius és a Hungarocamion egyesült, amikor 91-ben a Volán kiesett az NB-I-ből az NB-II-ben a Ganz Danubius indult, és azt vette át az időközben feltámasztott REAC. Jól gondolom?

    forrás:
    Kecskés Balázs
     
  13. avatar: fgymat
    2010.10.04, 00:00
    VOLÁN SPORT CLUB

    Alapítás: 1912
    Cím: 1391 Budapest, VI., Lenin krt. 96, telefon: 124-290 és 329-552 (levélcím: 1391 Budapest, Postafiók: 221)
    Technikai vezető telefonja: 667-644
    Pálya: Budapest, XVII., (Rákoscsaba), Péceli út 56, telefon: 281-454, 7.000 néző
    Szín: kék-fehér


    forrás:
    Sport zsebkönyv '74-75
     
  14. avatar: pancso
    2009.11.27, 14:53 (szerk.: 2010.10.29, 14:23)
    kép
    kép
     
  15. avatar: magyarfutball.hu
    2009.11.10, 17:29
    RÉGI UJSÁGOK KÉPEIRÖL LESTEM LE ÉS KÉSZITETTEM SKICCET.A 82-ES VOLÁN:
    kép
     
  16. avatar: magyarfutball.hu
    2009.11.03, 19:21 (szerk.: 2017.04.04, 11:36)
    kép