regisztráció felhasználó jelszó

Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion

  1. Régi / egyéb képek a stadionról... »

  2. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  3. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  4. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  5. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  6. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  7. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  8. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  9. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  10. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  11. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  12. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  13. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  14. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  15. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  16. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  17. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  18. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  19. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  20. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  21. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  22. fénykép: Budapest, XIII. ker., Illovszky Rudolf Stadion (2011)
  23.  
segítség felhasználók által beadott adatok
  1. alias
    1. Fáy utca
    2. Vasas Stadion
    3. Vasas-pálya
  2. kapcsolódó stadionok
  3. cím
  4. térkép, megközelítés
  5. befogadóképesség
    összesen: 9.000
    ülőhely: 3.000 (fedett: 550)
    állóhely: 6.000 vasassc.hu: 18.000 (6.000 ülőhely)
  6. lakosság
    Budapest, XIII. ker.: 118.320 (2012)
  7. hazai csapat
    1. Vasas FC
    megszűnt / már más pályán játszó
    1. MÁVAUT SC (? - ?)
  8. nézőcsúcs
  9. pálya mérete
    105m x 66m
  10. talaj típusa
    természetes füves
  11. eredményjelző tábla
    elektronikus
  12. világítás
    van (NB I / TV)
  13. futópálya
    van (ismeretlen típus)
  14. átadás éve
    1960
  15. nyitómérkőzés
  16. kapcsolódó mérkőzések
  17. segítség
 

Egyéb stadionok a kerületben [ » több...  » Budapesti stadiontérkép (Budapest, XIII. ker.) ]

  1. Budapest, XIII. ker., Iharos Sándor atlétikapálya
  2. Budapest, XIII. ker., Iharos Sándor Margitszigeti Atlétikai Centrum
  3. Budapest, XIII. ker., Angyalföldi Sport- és Szabadidő Központ
  4. Budapest, XIII. ker., Iharos Sándor atlétikapálya
  5. Budapest, XIII. ker., Fővárosi Csatornázási Művek pálya
 

új hozzászólás

Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

hozzászólások

  1. avatar: fgymat
    2013.06.16, 18:37
    Világítás-avatás

    Szerdán a Fáy utcában első ízben lesz mérkőzés villanyfényben. A Vasas-pálya a 11. stadion, ahol sor került a berendezések felszerelésére. A kezdet 40 esztendeje volt. Az Elektromos-pályán 1939. június 14-én gyulladt ki a fény. (Sajnos már leszerelték a reflektorokat.) A további sorrend Csepel (1953. július 23.), Népstadion (1959. szeptember 15.), Kispest (1967. július 30.), Megyeri út (1968. április 21.), Győr (1977. augusztus 30.), Szeged (1978. augusztus 16.), Zalaegerszeg (1978. szeptember 23.), Üllői út (1978. október 14.), Székesfehérvár (1978. október 21.).
    A Vasas-pálya világítása 8 hónap alatt készült el. A tervezett 34 millió helyett 15 millió forintba került. Az 1500 luxot biztosító berendezés segítségével színes tévéközvetítést is adhatnak.


    forrás:
    Népsport 1979.11.06
     
  2. avatar: magyarfutball.hu
    2013.05.13, 19:34 (szerk.: 2013.05.13, 21:11)
    Gondolom az állóhelyek számítanak lezártnak. Tudja valaki, hogy miért?
    Mielőtt azt hinné valaki, hogy megcsípett minket a "hülyebogár", vagy arra gondolnának, hogy nem kezelnénk partnerként a szurkolóinkat, szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez nem így van. A döntésünk megalapozott, ugyanis az elmúlt hetekben számtalan lehetőséget végignéztünk. Elsőként felvettük a kapcsolatot a Depeche Mode menedzsmentjének budapesti embereivel. Azt próbáltuk elérni , hogy egy nappal (mindössze egy estével) később kezdjék el felépíteni a színpadot. Elutasítottak minket.
    Budapesten minden lehetséges egyéb helyszínt számba vettünk. Kézenfekvő lett volna az MTK pálya. A versenykiírás szerint a pályaválasztói jogról kellett volna lemondanunk (elcserélni nem lehet, mert az első meccset már lejátszottuk). Így vendégként 2000 szurkolónk jutott volna be. Ezért ezt elvetettük. Tárgyaltunk Kispesten. Ott az volt a feltétel, hogy nem a saját biztonsági szolgálatunk nem felügyelhette volna a meccset. Én másra nem bíztam volna a szurkolóinkat. Újpestre ...ugye nem kell magyaráznom. A Vasas pálya rossz minőségű. Ott szívesen felújítottuk volna a gyepet, de a nézőtér 3500 főre van hitelesítve. Más alkalmas stadion nincs Budapesten!
    Vidéki stadionok közül megnéztük azokat, ahol normális minőségű gyep van és könnyű a megközelíthetőség. Vác (nincs normális gyep) , Videoton (mindkét fordulóban otthon játszanak).Maradt a Kecskemét és Győr. A győri stadion minden tekintetben jobb.
    Minket is megdöbbentett , hogy milyen korlátozottak a lehetőségeink egy Ferencváros szintű csapat számára. Ezek után írtuk alá (ma !) a szerződést az ETO-val. Holnap értesíteni fogunk mindenkit, miként tudja a Club segíteni a szurkolók eljutasát Győrbe.

    forrás:
    https://www.facebook.com/kubatovgabor/posts/10151469088512865

    Simon Zoltán: Akkor, hogyan akarnak ott NB I-es meccseket rendezni feljutás esetén a Vasas elöljárói? Mert számoljunk csak! A vendégszektorba a játékoskijáró melletti résszel együtt 1500-an férnek el, ezt minden meccsen biztosítani kell, akármennyi vendégdrukker jönne... Így ez azt jelenti, hogy csak 2000 Vasas-szurkoló lehetne benn a stadionba. Ők is hol? A Loki volt az egyetlen NB I-es csapat, akivel játszott a Vasas ebben a szezonban (kupaelődöntő, a Siófok elleni meccsek ugye más tésztának számítanak) és a tábort már átvezényeltették az ülőhelyre... 2000 angyalföldi, ülőhely? Ez biztos, hogy NB I akar lenni?

    Forrás:
    facebook , vasas csoport
     
  3. avatar: karak
    2012.08.09, 09:42
    Mint újságíró mindenképp meg kell jegyeznem, a Vasas stadionja semmivel se jobb, mint az egri. Nem volt eredményjelző, nem volt wifi, áramért könyörögni kellett, a stadion gyepszőnyege inkább hasonlított libalegelőre, mintsem focipályára, a lelátóról nem is beszélve. Pedig úgy tudtam, ezek elengedhetetlen feltételek, hogy első osztályú mérkőzést lehessen játszani.

    (2012.08.03-án az Egri FC-Siófok NB I-es találkozót az Illovszky Rudolf Stadionban játszották, mivel az egri stadion - az MLSZ döntése nyomán - világítás hiányában nem alkalmas első osztályú mérkőzés megrendezésére)

    Forrás: http://www.egriszin.hu/?c=cikk&id=9784
     
  4. avatar: magyarfutball.hu
     
  5. avatar: magyarfutball.hu
     
  6. avatar: meteo
    2012.04.09, 13:14
    "Sportváros 13 hektáron - ez már valóban Vasas stadion

    (...) Ma a Fővárosi Tanács telekkönyvi hivatalában 28085/110. helyrajzi szám alatt van bejegyezve a Fáy utca - Béke utca - Hajdú utca - Tahi utca által határolt 13 hektáros, azaz 133 214 négyzetméteres terület. Ez már szinte sportváros.

    A mai Vasas stadion nemcsak labdarúgó pályából áll. Van füves edzőpálya, továbbá három salakos játéktér, sportcsarnok, öltöző komplexum, villanyvilágítás, kézilabda-pályák, orvosi rendelő és ide épülne a régen elképzelt uszoda is. Elkészült az ökölvívó és birkózó terem, valamint az ezer nézőt befogadó fedett lelátó is.

    De térjünk vissza rövid időre még a múlthoz. A hőn áhított otthont az események alakulása folytán egyszer még el kellett hagyni. A szabályok szerint NB I-es mérkőzést csak füves pályán lehetett játszani. Amikor a Vasas visszakerült az NB I-be, a Latorca utcai füvesre váltottak albérletet, majd 1950-ben a Vasas a Népligetbe, a volt Diák-stadionba tette át székhelyét.

    A Vasas viszont igazi otthonának a Tarnai-rétet tekintette, visszavágyott, hiszen "igazi" közönsége is visszavárta. A közben átalakult Béke úti stadiont a Vasas megcserélte az Építőkkel. Márciusban még a Népligetben fogadták a Miskolci VSC-t, de egy hónap múlva, 1959. április 12-én újra Angyalföldön játszott bajnoki mérkőzést a Vasas. A visszatérés is győzelmet hozott, 4:1-re vertük a Salgótarjánt.

    Néhány jellemző adat a mai Fáy utcai Vasas stadionról:
    - A labdarúgó pálya hivatalosan már 23 000 nézőnek ad helyet. 8 900 ülő- (ebből 1 000 a fedett lelátó alatt) és 14 100 az állóhelyek száma.
    - 1969-ben született a stadion-nézőcsúcs, amikor a Vasas-Bp. Honvéd rangadóra 20 410 néző váltott belépő jegyet. Majdnem 30 000-re becsülik a Mészöly-Farkas-Ihász búcsúmérkőzésre megjelent szurkolókat.
    - 1979. november 7-én kigyúltak a fények a labdarúgó pálya körül. Négy, egyenként 46 méter magas oszlopról 240 izzó sugározza a több mint 1200 lux fényt.
    - A lelátókon kicserélték a fapadokat, piros-kék műanyag ülőpadok kerültek a helyükre. Kijavították az állóhely betonlelátóját is."


    Forrás:
    Sikerek piros-kékben (A Vasas SC labdarúgó csapatának története, 1911-1983)
    Írta: Boskovics Jenő, Ferenczy István, Fügedy Péter, Németh Gyula, Thaly Zoltán
    Vasas Sport Club, 1984.

    Kiegészítések:

    Az írás nyilvánvalóan több pontatlanságot is tartalmaz.

    Sajnos a Béke utcai régi és a Fáy utcai új pályát igen pongyola módon egy kalap alá veszi. Az 1959. április 12-i "visszatérés" olyan értelemben igaz, hogy aznap valóban a Fáy utcában került sor a Vasas-Salgótarján mérkőzésre, és az is tény, ezután a Vasas a népligeti pályán (legalábbis az NB I-ben) már soha többé nem játszott.

    Ugyanakkor ezzel még koránt sincs tisztázva a Béke utca - Fáy utca kérdése.
    A korabeli sajtó jegyzőkönyveiben ugyanis a Vasas-meccsek esetén 1959. márciusa után még bő egy évig felváltva szerepelt a két pálya, azaz hol Fáy utcát, hol Béke utcát írtak. A Béke utca megnevezést utoljára 1960. április 9-én, ismét egy Vasas-Salgótarján (2:0) meccsen lehet megtalálni, ezt követően többet az első osztályban már nem.

    De visszafelé haladva az időben sem egyértelmű ám a helyzet! Ugyanis már 1959 áprilisa, vagyis a hivatalos visszaköltözés előtt sem mindig a Népligetben játszott a Vasas. Az 50-es évek második felében a Béke utca is feltűnik hazai helyszínként, pl. az 1957 tavaszi bajnokság első fordulójában, március 17-én a Dorog elleni meccsen (4:0).
    És ami talán még érdekesebb: a Fáy utca elnevezésre bajnoki mérkőzésen a sajtóban legelőször 1958. július 20-án, egy Újpesti Dózsa - Dorog (!) mérkőzésen lehet rábukkanni.

    Nagy kérdés, hogy a tudósítók ebben a kérdéses 2-3 évben tudatosan írtak hol Fáy, hol Béke utcát, mert a mérkőzések tényleg egyszer az egyik, másszor a másik pályán zajlottak, vagy egész egyszerűen összekeverték az elnevezéseket...?

    A másik ellentmondás a könyvben a nézőcsúccsal kapcsolatos.
    Ezt az ominózus Vasas-Bp. Honvéd mérkőzést 1969. május 14-én játszották, igen ám, de a korabeli sajtó 28 000 nézőt írt, és ez tényleg csúcs a Fáy utcai bajnoki találkozók sorában. Kérdés, hogy a könyvben mi ez a 20 410. Könnyen lehet, hogy 20 helyett 28 vagy 30 ezer akart lenni, csak az egyik karaktert elgépelték...?
     
  7. avatar: pirospont
    2012.03.19, 09:33
    Maradona
    # 54

    Nem akarom az argentin világbajnokot megbántani, de ősszel volt szerencsém a hazaiból megnézni egy meccset, és meglepődtem, mennyire kulturált kis "oldalt" alakítottak ki a "romokból".
    Még a nem használt részek szürke borítása is elegáns, elegánsabb mint a beton pusztulását nézni.
     
  8. avatar: AMiUtunk
    2012.03.18, 21:55
    Nem a szurkolókat illeti a stadion, gyep, lelátó stb. iránti kritika, hanem a stadion tervezőjét, kivitelezőjét és karbantartóját!
    De ha megint előkerült a téma, a blog hasábjain szivesen kitárgyalhatjuk, hogy a ´60-as és ´70-es évek primitív tákolmányai és a 2000-es évek félbemaradt, ugyancsak nem kellően átgondolt stadion "torzói" miért nem ütik meg a háború előtti stadionok nívóját sem építészeti, sem funkcionális, sem komfort szempontból.
    Arról, hogy milyen pályák épülnek és azokat hogyan tartják karban, arról legkevésbé a szurkoló tehet. Bár, néhány helyen éppen a szurkolók tették csinosabbá az ab ovo elbarmolt "stadiont".
    Zárásul egy gondolat: minap olvastam egy cikket a magyar szurkolói kultúráról (sic!), melynek központi eleme "a lelátó mindig is társadalmi tükörképként működött"-mondat. Ha ezt most nem a lelátói aktivistákra vetítjük, hanem ténylegesen a lelátóra, vagyis a lépcsősorokra, fedett tribünökre, hullámtörőkre stb., akkor joggal vetődik fel a kérdés, hogy milyen mélyre süllyedhet focink és a tükörképét alkotó lelátó, ha Győrött és Pakson egy "festékállvány" szolgál vendégszektorul és az NB II immár lassan második évtizede olyan pályákkal van telis tele, ahol sokszor 10 lépcsősornyi "lelátó", elkülönített vendégszektor vagy minimális "komfort" is kész luxusnak számít. Mindez nem csak az anyagiak vonzata, hanem egy kezdettőll fogva ostoba gondolkodásmódnak és igénytelenségnek...
     
  9. avatar: Maradona
    2012.03.18, 21:32
    Nem akarom a Vasas-szurkolókat megbántani, de ez a "stadion" borzalmas. A pálya minősége kritikán aluli. Nem is értem, hogy engedhet az MLSZ ilyen "stadionban" első osztályú mérkőzést megrendezni. Sem a "stadion", sem, a "csapat" nem NB I-es szintű.
     
  10. avatar: NNS
    2011.12.23, 09:54
    Köszi, beadtuk.
     
  11. avatar: meteo
    2011.10.21, 19:31
    Sehol nem találom feltüntetve az adatlapon, ezért talán nem árt rögzíteni: a Fáy utcai stadion 2002. február 21. óta viseli Illovszky Rudolf nevét.
     
  12. avatar: lilák
    2011.10.07, 21:03
    Szerintem szebb lenne a lelátó, ha székek lennének.
     
  13. avatar: magyarfutball.hu
    2011.04.08, 22:19
    1996. november 30., szombat (MTI) - Labdarúgó NB I., 17.
    forduló:
    Vasas Casino Vigadó - Siófoki Bányász 1-0 (félidő)

    Fáy utca, 3000 néző, V: Piller
    gólszerző: Galaschek (23.)
    Kezdőcsapatok:
    Vasas Casino Vigadó:

    Sáfár - Herczeg, Geress, Juhár, Gricajuk - Máriási, Galaschek,
    Simon, Aranyos - Fischer, Jován
    Siófoki Bányász:

    Posza - Bimbó - Szabadi, Kolovics - Kriston, Juhász, Perger, Tóth
    L., László - Bozsér, Szabó
    A találkozó előtt avatták fel a Fáy utcai stadionban épített
    VIP-termet
    , a játék kezdete azonban más ok miatt "csúszott": a nagy
    hó miatt a pálya takarításra szorult.

    forrás:
    MTI
     
  14. avatar: FoB73
    2010.12.31, 11:40 (szerk.: 2010.12.31, 11:43)
    A legtöbb néző a Fáy utcában minden valószínűség szerint Farkas, Mészőly, és Ihász búcsúmérkőzésén volt. Boskovics Jenő Vasas! Ne hagyd magad könyve szerint " csaknem harmincezer néző zsúfolódott össze". A Vasas - Diósgyőr 1972-ben nem a búcsúmérkőzés volt "csak" Mészöly Kálmán utolsó Fáy utcai bajnokija. Elnézést mindenkitől!
     
  15. avatar: magyarfutball.hu
    2010.12.31, 09:28
    És a 30ezer stimmel?
     
  16. avatar: FoB73
    2010.12.30, 20:30 (szerk.: 2010.12.31, 09:28)
    Bocs, természetesen ez a nézőcsúcsos mérkőzés
    http://www.magyarfutball.hu/hu/merkozes/2241

     
  17. avatar: Girgily
    2010.12.15, 14:14
    A leponyvázásoknak köszönhetően jelentősen csökkent az aktuális befogadóképesség, hivatalos befogadóképességet nem találtam. Így számítás szerint 9.000 főre csökkentettem a kapacitást.
     
  18. avatar: meteo
    2010.10.15, 18:03
    http://www.magyarfutball.hu/hu/csapat/7
    24-es hozzászólás

    1959-ben már biztosan rendeztek itt a Vasas pályaválasztásával bajnoki meccset.
    Méghozzá olyan meccset, amelyen állítólag 18 000 néző volt jelen! Ez pedig arra utal, hogy akkorra már igencsak késznek kellett lennie a létesítménynek.


    1959. augusztus 9. NB I, 2. forduló
    Vasas - Bp. Honvéd 2-4 (1-0)
    Fáy u., 18 000 néző
    Gólszerző: Tichy (3), .Gilicz,
    Szőcs 11-est hibázott.


    Forrás:
    http://honvedfc.hu

    Ott is feltettem a kérdést: vajon az idézett 1957-es, Angyalföldre történt visszaköltözés mit jelent? Azt, hogy vissza a Latorca utcába, vagy pedig már ide, a Fáy utcába, vagy esetleg is-is?
     
  19. avatar: magyarfutball.hu
    2010.08.29, 22:26
    #42-es hozzászólásban idézett szöveg alapján az ez a pálya lenne és téves az 1960-as átadás?
     
  20. avatar: NNS
    2010.08.02, 13:24
    A Vasas Sport Club a jövő márciusi centenárium jegyében több Fáy utcai létesítményét csinosítja. Az Illovszky Stadiont részlegesen felújította, a munkálatok tartalmazták az eredményjelző és a VIP épület felújítását, a lelátók megtisztítását és lefestését, valamint új, 600 férőhelyes lelátó kiépítését. A vendégek szektorába új mobil WC-k és mosdók kerültek, kiépült egy családi szektor a gyermekek számára. A felújítást - a limitált saját pénzügyi források optimális felhasználásával - közel 40 millió forintból valósították meg.

    forrás: http://www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=453964&place=vezeto_cim
     
  21. avatar: Ailton
    2010.07.20, 23:28
    Én már akkor szóltam, lásd 22-es hsz smiley
     
  22. avatar: NNS
    2010.07.20, 22:14
    A korábban felvetődött teljes rekonstrukció, amiről már videó / látványterv is volt akkor annyiban maradt?
     
  23. avatar: Ailton
    2010.07.11, 11:15 (szerk.: 2010.07.18, 14:59)
    A galéria képein látszik, hogy lebontották a klubházat, festik a lelátót, és az eredményjelző festése is folyamatban van.

    http://labdarugas.vasassc.hu/galeria?kategoria=212&evad=2010&galeria=254
    http://picasaweb.google.hu/strbikl/ASzentely2010Julius10EVASASArtmedia#
     
  24. avatar: fgymat
    2010.06.13, 12:35
    kép

    forrás:
    Népsport
    1949.01.24.
     
  25. avatar: magyarfutball.hu
    2010.06.08, 13:28
    Ami pedig a jövőt illeti, négy nagy feladat áll előttünk. Ebből három megvalósítása az ügyvezetés feladata, a negyedik pedig a szurkolóké.

    Ami minket illet: az egyik, az Illovszky-stadion szörnyű és szegényes állapotának orvoslása, a másik, hogy saját erőből – külső segítség nélkül, mint például a Mauro Bressan közreműködésével ide hozott játékosok - egy 18-20 fős „alap” keret összeállítása, amely képes stabilan az első osztályban tartani a klubot, megfelelő színvonalon tud játszani és rendelkezik olyan fiatal játékosokkal, akikre lehet építeni a jövőt. Végül a harmadik: találni hosszú távra egy megnyugtató többségi tulajdonost, aki mecénásként tud segíteni, vagy ténylegesen lát üzleti fantáziát a Vasas labdarúgásában. Amíg ez nem következik be, addig megpróbáljuk az ésszerűség határain belül fenntartani az első csapatot és annak utánpótlását.

    Szurkolóinknak egyetlen feladata van, minél többen jöjjenek ki a meccsekre, váltsanak éves bérletet és a passzív szimpatizánsainkat vegyék rá arra, hogy aktivizálják magukat.

    Részletesebben:

    Az Illovszky stadionban többek közt a következő felújításokat fogjuk elvégezni a bajnoki rajtig:
    - lefestjük a teljes fedett lelátó rész vázszerkezetét és felújítjuk a komplett tetőt
    - elhelyezünk további 600 db széket a hazai ülő szektorban
    - teljes körűen felújítjuk és lefestjük az eredményjelzőt (nem a kijelzőt)
    - lebontjuk a régi klubházat és rendezzük a stadion környezetét
    - lefestjük az ülő szektor beton lelátóit és letakarjuk az eddig nem használt szektorokat ponyvával
    - rendbe hozzuk a játéktér felületét

    forrás:
    http://labdarugas.vasassc.hu/news_more?news_id=1777
     
  26. avatar: magyarfutball.hu
    2009.08.30, 15:07
    Melyik meccsek és mikor voltak zártkapusak?

    A közelmúltban látott napvilágot a hír, mely szerint az Országos Rendőr-főkapitányság néhány labdarúgó pályán nem engedélyezi a kiemelt fontosságúnak minősített mérkőzések szurkolók előtti megrendezését. A döntés értelmében a Bozsik Stadionban, a Hidegkuti Stadionban, az Illovszky Stadionban, valamint a Budai II László Stadionban a tavasz folyamán a rendőrség összesen kilenc mérkőzésre nem engedi be a szurkolókat.


    forrás:
    http://honvedfc.hu/?page=9&newsid=1609&musicplay=1&sid=dA99l3tGq2zWX6WO7Dw61aq64fK93Y8F
     
  27. avatar: AMiUtunk
    2009.05.17, 18:33
    A ´70-es évek sportsajtójában a Vasas-pályán hol 25.000, hol 30.000 néző jelentett "telt házat".
     
  28. avatar: magyarfutball.hu
    2009.04.29, 14:08
    Erről nem is hallottam:
    2003-03-24
    A Világgazdaság információi szerint az új stadion építéséhez elsőként a Vasas Labdarúgó Kft. többségi tulajdonosának - a 90 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Dach Holding Rt.-nek - kell megállapodnia a Vasas SC-vel a tervezett beruházásról. Amennyiben nem jutnak egyességre, a Vasas nem folytathatja az NB I/B-s bajnokságot, mivel a klub várhatóan nem jut újabb hitelekhez a Magyar Labdarúgó Ligától.

    A lap úgy tudja, hogy a 12 ezres stadion többmilliárd forintos költségének egy részét az MTK Hungária körúti pályája értékesítéséből fedeznék, amelyből optimális esetben 1-1,5 milliárd forintot fordíthatnának a Fáy utcai létesítményre. Várszegi Gábor a Világgazdaságnak nem árult el részleteket a tervekről, a sporttelep értékét minden esetre növeli, hogy a stadion mellett lévő területek kitűnően hasznosíthatók kereskedelmi célra.

    Az egyelőre nem tisztázott, hogy a felépülő új arénában a Vasas és az MTK milyen formában lépne pályára. Felmerült, hogy az angyalföldi klub az MTK fiókcsapataként működhetne tovább, de az is elképzelhető, hogy a két klub fuzionál a jövőben - írja a Világgazdaság.


    forrás:
    http://cegegeszseg.origo.hu/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20030324varszegi.html
     
  29. avatar: magyarfutball.hu
    2009.01.20, 23:06
     
  30. avatar: gab
    2008.12.05, 21:52
    1960-ban a Fáy utcában a Bp. Építők csapata számára épült fel a stadion. A Vasas, amelyik használta (de tudomásom szerint nem tulajdonolta) a népligeti stadiont, 1961-ben cserélt az Építőkkel. Innentől az Építők használta a Népligeti létesítményt, a Vasas pedig a Fáy utcait.
     
  31. avatar: magyarfutball.hu
    2008.12.02, 17:24 (szerk.: 2008.12.02, 17:24)
    Interjú Gyenesei István önkormányzati miniszterrel (részlet)
    És a pesti csapatok egy részét be lehetne terelni a Fehér úti stadionba? Régebben voltak hasonló elképzelések, de ez a szurkolók ellenállásába ütközött.

    Most mondok egy friss hírt. Ma reggel (november 21., péntek) született ez az ötlet. Minden héten van egy nap, amikor hajnaltól fél 10-ig fogadok olyanokat, akiknek igazán fontos, hogy beszéljenek velem. Ma 4 óra 45 perckor kezdtük a napot. Így járt nálam Markovits László, a Vasas elnöke, aki felvetette, hogy az arénát akár a Fáy utcában is fel lehetne építeni közös tehervállalással.

    Na, akkor a Vasason kívül végképp nem játszanák ott a pesti csapatok a hazai meccseiket…

    Ha a Vasas azt mondja, hogy a költségek egy részét átvállalja, akkor mindenki jól járna. A Vasasnak fél pénzen lenne egy nagyon korszerű stadionja, a magyar labdarúgásnak szintén fél pénzen egy olyan arénája, amilyen sehol az országban máshol nincs. Az építkezés tavasszal elkezdődhetne, és a számítások szerint 2010 tavaszán át lehetne adni.


    forrás:
    http://index.hu/politika/belfold/gyi081126/
     
  32. avatar: magyarfutball.hu
    2008.11.29, 19:54
     
  33. avatar: magyarfutball.hu
    2008.09.22, 16:44
    Felkerültek a látványtervek is:
    http://www.youtube.com/watch?v=b_UuqMUJ0Sg
     
  34. avatar: magyarfutball.hu
    2008.09.22, 16:43
    A régi tartalékpálya + alapkőletétel:
    http://www.youtube.com/watch?v=D2oz-TgB4ns
     
  35. avatar: NNS
    2008.09.03, 08:57
    De ez csak 56 szék.
     
  36. avatar: magyarfutball.hu
    2008.09.03, 08:52
    Gondolunk a vendég szurkolókra is, az Ő oldalukon is felszerelünk mintegy 100 darab műanyag széket.


    #19 hozzászólás
     
  37. avatar: NNS
    2008.09.02, 20:50
    De az arrébb van, ez szerintem még a hazai rész.
     
  38. avatar: magyarfutball.hu
    2008.09.02, 20:47
    Gondolom a vendégszektor bizonyos százalékának is ülőhelynek kell lennie.
     
  39. avatar: carenik
    2008.09.02, 20:30
    A kép jó, de ennek mi értelme volt?
     
  40. avatar: Aldo KHO
    2008.06.24, 21:59
    Tény,hogy utólag megmondták,a Bozsikot olcsóbb lett volna ledózerolni és újt építeni,de ez nagyrészt a nagy tribün szerkezeti hibáinak a kijavítása miatt volt,ami Angyalföldön nincs!Szerintem tök fölösleges újat építeni,a meglévőt kellene megfelelő állapotba hozni,de ők tudják,remélem tényleg megépül az új stadion!
     
  41. avatar: AMiUtunk
    2008.06.24, 18:19
    Igen, a magyar focinak szüksége van az "ékszerdobozokra", de végre épülhetne egy olyan is, amely esztétikai és funkcionális szempontból is kiemelkedik a szürke európai átlagból - és mellesleg figyelembe veszi a látogatók és szurkolók legelemibb igényeit...
     
  42. avatar: Ailton
    2008.06.24, 15:02
    csak tényleg megépül-e valaha (elég messzi a dátum, addig a Jámbor párszor leléphet), másrészt szerintem felesleges újat építeni, ugyanúgy ki lehetne csinosítani, mint a Bozsikot. Soha nem lesz az új tele (bár lenne), szóval szerintem pénzkidobás az új stadion. De hát ha van rá pénzük, akkor tegyék elvégre a magyar focinak szüksége van az "ékszerdobozokra".

    Ja akkor a befogadóképességnáél fel kellene tüntetni a lezárt részt.
     
  43. avatar: magyarfutball.hu
    2008.06.24, 14:53
    Azért azt vegyétek figyelembe, hogy pár éven belül lebontják az egészet. A helyére épül egy pár ezer férőhelyes részben fedett stadion a csapat100 éves évfordulójára (2011). Addig minden "felesleges" pénzkidobás. Ahol az ultrák vannak le lett festve minden korlát. Ahol ülnek felszereltek még 1000 ülőhelyet. Lesz ideiglenes normális WC. A klubépület hamarosan épül, most bontják a régit, a műfüvesek pedig már megépültek.
     
  44. avatar: NNS
    2008.06.24, 14:27
    Lehet hogy tévedek, de szerintem a rozsdás korlátos szektor már jópár éve nem "üzemel".
     
  45. avatar: Ailton
    2008.06.24, 14:02
    új a kispad? régen olyan sárga műanyag hullámpalás volt

    Amúgy micsoda naiv igény, hogy lefessék a betont, hisz még van ahol a korlátot sem festették le (11.), vagy a vendég (?) pénztár is hogy néz ki. A Bozsikban asszem a festés előtt szépen kijavították a hibákat, szinte újrabetonozták. És a 19.-esen lévő épület mi cél szolgál? Elég igénytelen stadion, ez a pár szék ellenére is, egy élvonalbeli klub szurkolói többet érdemelnének.
     
  46. avatar: Aldo KHO
    2008.06.24, 07:08
    Persze,nekünk az álló kell,de igenis vannak akik szeretnének kultúráltan leülni úgy,hogy ha felállnak nem marad semmi a nadrágjukon,szerintem ez egy normális igény:P
    Ha már megcsinálják,akkor csinálják meg rendesen!
     
  47. avatar: AMiUtunk
    2008.06.23, 21:57 (szerk.: 2008.06.23, 21:59)
    Az eltékozolt lefestésen túl: miért hiszik azt, hogy egy stadion komfortosabb lesz, ha pár tucat műanyagszéket szerelnek fel? Inkább mentsék meg az állóhelyek egy részét, hazai és a vendégszurkolók számára egyaránt!
     
  48. avatar: Aldo KHO
    2008.06.23, 18:26
    Azért mielőtt a székeket letették,lefesthették volna szürke festékkel!Szinte semmibe nem kerül,és hihetetlen mennyit tud dobni az összhatáson,lásd a Bozsik Stadiont!ÉS jó lenne ha azt az oldalt végig beszékeznék,sztem festéssel székekkel együtt 10-15 millióból ki lehet hozni ha nem végeznek angyobb átalakításokat...És mennyivel kultúráltabban néz ki!
     
  49. avatar: magyarfutball.hu
    2008.06.16, 17:45
    Már a tavaszi szezon végén elkezdtük a munkát, amit a szurkolók leginkább az új kispadok megjelenésében vehettek észre. A munkát a nyáron folytattuk, és az ülőhelyi oldalon felszereltünk 1.000 db széket, természetesen piros és kék színekben. Ezen kívül, azintén ezen az oldalon lezárjuk a jelenlegi illemhelyeket, és két új, konténer wc kerül felállításra. Lesz külön a hölgyeknek is egy. Így reméljük, egy régen húzódó problémát sikerül orvosolnunk, és kellemesebbé tehetjük szurkolóinknak a meccsek látogatását.
    Sajnos a gyep teljes cseréjére most nem futja, de mindenképpen elkezjük a gyepszőnyeg rendbetételét, biztosítjuk annak folyamatos gondozását.
    Gondolunk a vendég szurkolókra is, az Ő oldalukon is felszerelünk mintegy 100 darab műanyag széket.
    Miután a jelenlegi öltözőépületet le fogják bontani, még ebben az évben meg akarjuk csinálni az új öltözőket. Lebontjuk azt a kis épületet, ahol most többek között a Labdarúgó KFT irodái találhatók, és annak helyére kerül egy új épület, ahol helyet kapnak a KFT irodái, az öltözők, orvosi szoba és egyéb olyan kiszolgáló helyiségek, amik elengedhetetlenek a felnőtt labdarúgás számára.


    forrás:
    www.vasasbp.hu
     
  50. avatar: magyarfutball.hu
    2008.06.11, 14:04
    Kicserélik a pálya talaját...voltam rajta, hát ideje volt...:

    A hazai edzésekkel viszont gondban lesznek az angyalföldiek. Mint ismeretes, nemrégiben átadták a Vasas műfüves-komplexusát, így viszont nem maradt füves edzőpálya a Fáy utcában, a bajnoki meccseket ugyanakkor ilyen talajú pályán rendezik, arról nem beszélve, hogy előbbin jóval lassabban és másképpen pattog a labda.
    Éppen ezért Illovszky Rudolt - Tóth József kerületi polgármester társaságában - tárgyalásokat kezdeményezett a Láng Vasas vezetőivel, hadd tartsa Mészöly Géza az ő pályájukon a gyakorlásokat. Erre azért lesz szükség, mert az Illovszky-stadion centerpályájának a talaját szakemberek cserélik ki.


    forrás:
    www.nb1.hu
     
  51. avatar: magyarfutball.hu
    2008.06.08, 22:07
    2008.06.07
    Túlzás nélkül állíthatjuk, a mai nap mérföldkő klubunk életében, a Vasas-UNIQA Labdarúgó Edzőcentrum felavatásával újabb hatalmas lépést tettünk a jövőbe?

    A Fáy utcában - székhelyünkön és legnagyobb létesítményünkben - a korszerűsítéséhez elengedhetetlen volt a teljes terület egy részének üzleti hasznosítása. Közel három év kellett ahhoz, hogy az ingatlan helyzetének jogi rendezése és az övezeti besorolás átminősítése lehetővé tegye a 33 945m? nagyságú ingatlanrész földhasználati jogának értékesítésére vonatkozó pályázat kiírását. 2007. január elején került erre sor, amelyet a Carion Holding Zrt nyert meg. A Béke utcával párhuzamosan húzódó terület földhasználati jogáért 1,7 milliárd forintot fizetett a beruházó. A Vasas Sport Club ezt az összeget csak és kizárólag a Fáy utcai sportlétesítményre fordíthatja az állammal kötött szerződés szerint.

    2007 augusztus 29-én sor került a Fáy utcai sportingatlan fejlesztés első ütemének, a labdarúgó edzőközpontnak az ünnepélyes alapkőletételére. Az épülő hét pályából két műfüves borítású (az egyik négy futsall pályára osztható), már tavaly decemberben elkészült, a mintegy 5000m? új pálya fölé sátor is került a téli hónapokban. Ezeket a pályákat januártól birtokba vehették az utánpótlás labdarúgó csapataink, valamint a bérlők.
    Az edzőcentrum építése a jó idő beköszöntével folytatódott, tavasszal megépült a nagy műfüves pálya, valamint a füves pálya.
    Az elkészült pályákat ? hat műfüves és egy füves, 18 000m? területen ? hét kiváló, egykori labdarúgónkról neveztünk el (Berendy Pál, Bundzsák Dezső, Csordás Lajos, Farkas János, Ihász Kálmán, Mészöly Kálmán, Várady Béla).

    Az edzőközpont névadója a Vasas SC egyik arany fokozatú szponzora, az UNIQA Biztosító Zrt. lett, akik az utóbbi években rengeteg piros-kék sikerhez - mint pl. vízilabda csapatunk két bajnoki aranyérme - járultak hozzá, és a Vasashoz hasonlóan kiemelt figyelmet szentelnek az utánpótlás nevelésének.

    A Mészöly Kálmán pálya első mérkőzését a Vasas Öregfiúk játszotta a Vasas SC munkatársai ellen. A kezdőrúgást Mészöly Kálmán, a pálya névadója végezte el, az eredmény: Vasas Öregfiúk - Vasas-függők 7:3


    forrás:
    www.vasassc.hu
     
  52. avatar: magyarfutball.hu
    2008.06.05, 16:20 (szerk.: 2008.06.05, 16:21)
    A kijelző mögötti fák is az építkezésnek estek áldozatul...
    Így néznek ki a műfüves pályák(a kép jobb oldalán lévő kék bizbasz pedig az öltöző):
    i186.photobucket.com/albums/x141/kalapkoma/mufu.jpg
     
  53. avatar: magyarfutball.hu
     
  54. avatar: magyarfutball.hu
    2008.06.05, 13:02 (szerk.: 2008.06.05, 13:03)
    Mai utam ide vezetett. Elég komoly munkálatok folynak, bár nagyrészt inkább a pálya mögött...Egy mobil klubház, 1 nagy műfüves és mellette még pár kisebb.
    A stadionban is elkezdődtek a változások: a fedett lelátórészt teljesen leszékezték és az előtte lévő betonlelátón is szedik fel ezeket a csíkokat. Állítólag az a rész is le lesz székezve. A kerítések, korlátok mindenhol újrafestve.
     
  55. avatar: tibi
    2008.05.19, 19:33
    Ráférne egy alapos felújítás és kb 6000 szék
     
  56. avatar: Girgily
    2008.02.06, 20:58
    Tervezik, csak ez a legutolsó a sorban, a Fáy utcai létesítmény műfüves pályákkal:
    www.vasassc.hu/upload/mufuvespalyak.jpg
    És egy kis videó, ahol már az új stadion is látszik:
    www.vasassc.hu/video/klub/fay_utcai_project
    futópálya nélküli, kb. 8.000 fős ülőhelyes stadion, körben azonos magasságú lelátóval.
     
  57. avatar: asrlacc
    2008.02.06, 19:07
    És a centerpálya felújitását vagy esetleg beszékezését nem tervezik?rnincsen valami infó? Mert ez a centerpálya valjuk be, elég lehangoló....:(
     
  58. avatar: Girgily
    2008.01.11, 18:37
    A hiányzó 1.000 ülőhely javarészt a fedett lelátórészen van, a korábbi hivatalos adatok szerint ugyanis a befogadóképesség:
    18.000 fő (1.500 fedett, 4.500 fedetlen ülő,- és 12.000 állóhely)
    A képek alapján nyilvánvaló, hogy az 1.500 kicsit sok. A hibát a klub is észrevehette, de nem az összbefogadóképességet csökkentette, hanem nemes egyszerűséggel elhagyta az ülőhelyek részletezését.
    Az állóhelyre se hiszem, hogy a rendőrség beengedne 12.000 embert, ennek nem is a lelátó állapota a fő oka, mivel az 1960-ban épített betonlelátó lépcsői jóval kevésbé viharvertek, mint pl. a Bozsik Stadion jóval idősebb lépcsői.
    A lelátót a pályától elválasztó kerítést azonban érthetetlen módon közvetlen a lelátó aljára építették. Így egy komolyabb tábor gólnál az első pár sort tuti a kerítésre passzírozná. Az első 5 sorba ezért értelmetlen nézőket számolni, így kb. 10.000 néző lehet a 21. századi realitás.
     
  59. avatar: FoB73
    2008.01.10, 23:43 (szerk.: 2010.04.27, 17:50)
    A nézőcsúcs szerintem
    1972. május 28
    Vasas-Diósgyőr 0-0
    Csaknem 30.000 néző
    Mészöly, Farkas, Ihász búcsúmeccse

    Forrás: Boskovics Jenő: Vasas! Ne hagyd magad!
     
  60. avatar: Girgily
    2008.01.06, 14:34
    Kapufa hozzászólása alapján leellenőriztem a Fáy utca befogadóképességét.
    Az állóhely 24 soros lelátójára beférhet 12.000 néző, köszönhetően annak, hogy az összefüggő lelátóból csak az eredményjelző, játékoskijáró és Kádár János háza vesz el részt. Ettől függetlenül kétlem, hogy a rendőrség a stadion állapota miatt és a 21. századi elvárások miatt beengedne ide 12.000 nézőt. Hiába 24 sor az 24 sor, Magyarországon ez meglepően sok.
    Az ülőhelyre viszont kizárt, hogy 6.000 embert be lehessen préselni. 5.000 fő lehet a reális.
     
  61. avatar: Girgily
    2007.12.21, 22:04
    A Vasas pasaréti sportcentrumában már korábban szép fejlesztések történtek:
    www.pasaretsportcentrum.hu
    www.vasasakademia.hu
    Nagyon komoly dolgok történnek a Vasasnál a háttérben, az utánpótlásnál. Ha kitart a lendület, pár éven belül újra erős Vasast láthatunk az NB1-ben.